بزرگترین پیروزی

بهترین نیستیم،اما بهترین ها ما را انتخاب می کنند

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


دوگانه با روزنامه خبر ورزشی

در این مطلب قصد دارم دو نکته در مورد روزنامه خبر ورزشی دوباره بنویسم.

 

1- به سلامتی کارت باشگاه خوانندگان خبرورزشی ظاهرا به دست اعضا این باشگاه رسیده است و یک دانه !هم برای اینجانب ارسال شده که در غیاب بنده در خانه پدری،برادرم آنرا از پستچی!!مربوطه دریافت کرده و رسید آنرا امضا نموده است.

توضیح : وقتی پیک یا همان پستچی روزنامه از برادرم میشنود که بنده در منزل نیستم و بخاطر مشغله های کاری خود به شهرستان سفر کرده ام،رو می کند به برادرم می گوید؛همان بهترکه نیست!

بعد پاکت را تحویل می دهد و تشریف فرما میشود !!بنده چکاری با ایشان کردم که ایشان از نبودن من احساس خوشحالی کرده است،خدا می داند!

واینکه از مسئولان این روزنامه و باشگاه خوانندگان که بالاخره کارتهای اعضا خود را بعد از مدتها ارسال کردند،تشکر می کنیم .

اما برای چی کارت بنده را دیگر پست کرده اند؟ بنده که دیگر عضو این باشگاه نیستم ولینک وبلاگ حقیر هم از پیوندهای وبلاگ باشگاه خوانندگان حذف شده است !؟

2-دیروز در روزنامه خبرورزشی خواندم که از آقایان عبدالله ویسی و حسین فرکی بابت ساختن تیمهای خوبی چون صبا باتری و نفت تهران تشکرکرده بودند

همچنین خطاب به عبدالله ویسی نوشته بودند؛واقعا کدام مربی تا امروز که هفته هشتم لیگ برتر هستیم توانسته تیمش را در صدر جدول نگه دارد؟

نکته : ظاهرا دوستان در روزنامه خبرورزشی بازیهای لیگ را تعقیب نمی کنند و تیمهای صدرنشین را به درستی نمی شناسند؟

نتیجه : یعنی پرویز مظلومی و استقلال هویج هستند دیگه؟!


 
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 8 / 7 / 1390برچسب:روزنامه خبر ورزشی,باشگاه خوانندگان,کارت اعضا,دوگانه, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حذف ذوب آهن با شکست برابر سوان سامسونگ /بازهم اشتباهات داوری

سر ذوب آهن را هم بریدند!                                                  

                                                  

ذوب آهن اصفهان که در طول 90 دقیقه برتری محسوسی نسبت به حریف کره‌ای داشت در نهایت در پایان وقت قانونی به تساوی یک بر یک رسید تا در وقت اضافه اول با پنالتی مشکوک داور عربستانی سوان سامسونگ دو بر یک از حریف پیش افتاد.

منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم ذوب آهن در طول 90 دقیقه هیچ تعویضی انجام نداد ولی در وقت اضافه اول و بعد از اخراج علی احمدی و 10 نفره شدن تیمش سه تعویض انجام داد که دیگر فایده‌ای نداشت.

ذوب آهن با این شکست وداع زودهنگامی با لیگ قهرمانان آسیا داشت و نایب قهرمان فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

داور بازی ذوب آهن و سامسونگ کره در حالی که بازی با نتیجه 1بر 1 در نیمه اول دقایق اضافی،در جریان بود؛در دقیقه 98 بازی یک پنالتی بی مورد و بی جهت از خطای که اصلا احمدی مدافع ذوب آهنی ها بر روی مهاجم خارجی تیم کره ای مرتکب نشده بود،اعلام پنالتی کرد و احمدی را با کارت زرد دوم مواجه ساخت و وی را از زمین اخراج کرد.

این اتفاق در حالی افتاد که در بازی دیگر مرحله نیمه یک چهرم نهایی جام باشگاههای آسیا سپاهان دیگر تیم اصفهانی در حالیکه بازی رفت را به دلیل سه اخطاره بودن رحمان احمدی دروازه بان اولش با حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا 3بر صفر واگذار کرده بود،اما در بازی برگشت تا پایان نیمه اول با دو گل عماد رضا و حسن اشجاری از تیم السد قطر 2بر صفر پیش افتاده بود.


 

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:ذوب آهن,اشتباهات داوری,از جام باشگاههای آسیا, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه کسانی اساتید قلم شما بوده اند!؟

خیلی جالبه که در یکی از روزنامه های ورزشی کشور که برای پرویز خان جشن تولد هم گرفته بود،تا چندی پیش می نوشتند که پرویز مظلومی باید بداند که داشتن مهره های خوب و ستاره،تضمینی برای قهرمان شدن تیمش نمی باشدو دائما از تیم پر مهره فصل قبل استیل آذین مثال می زدند و از اینکه چه سرنوشتی در انتهای لیگ سال قبل برایشان رقم خورده بود،می گفتند.حالا که مظلومی با کمک دیگر اعضا کادر فنی اش توانسته استقلال را با این بازیکنانی که ابتدای فصل جذب کرده، به هماهنگی کامل برساند و در صدر جدول قرار داده دهد،خطاب به پرویز خان و کلا فوتبالی ها نوشته است که استقلال و مظلومی باید،با این همه ستاره و بازیکنان درجه یکی که خریده است، قهرمان لیگ برترشود و اگر ستاره های کهکشانی استقلال راهرتیم دیگری هم داشته باشد،به قهرمانی خواهند رسید.

                                                   


اینکه این روزنامه از ابتدای رهبری مظلومی در استقلال به وی هیچ گونه اعتقادی نداشته و دائما عملکرد فنی مظلومی را به نقد می کشیده و مظلومی را از لحاط فنی مربی سطح پایینی می دانسته،در آن نمی توان تردیدی داشته باشیم!اما اینکه چرا با وجود صدر نشینی استقلال تحت مربیگری مظلومی نمی خواهند قلم های مغرض خود را فعلا کنار بگذارند و منتظر باشند تا یک نتیجه دیگری مثل بازی با تراکتور سازی رقم بخورد و بعد دوباره شروع به نقد کردن وی و استقلال بکنند،برایمان جای تعجب دارد!
حالا که استقلال صدر نشین لیگ است و از ناتوانی مظلومی حرف زدن باعث میشود که مخاطبینشان یک مقدار به نویسندگان این روزنامه شک بکنند که اصلا آنها از فوتبال سر در می آورند یا نه؛رفتن سراغ هنکه آلمانی و توانایی وی را باعث موفقیتهای اخیر تیم استقلال دانسته اند و عملا با این صحبتها و نوشته هایشان می خواهند به هواداران و فوتبالی ها اینگونه القا کنند که مظلومی از توانایی های فنی پایینی برخوردار است و اگر موفقیتی هم نصیب این تیم شده بخاطر حضور مربی آلمانی،در کنار وی می باشد!

خلاصه نمی دانم اینگونه قلم زدن بر اساس کدامیک از آموخته های است که از استادان خود در عرصه رسانه و نویسندگی یاد گرفته اند!


 
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:اساتید,نویسندگی,مظلومی,انتقادات,مربی آلمانی,هنکه, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راز چشمان آبی سلطان قرمزها!

درست جشن تولد 66 سالگی تاسیس باشگاه استقلال،متقارن بود با جشن تولد سلطان قرمزها.

 

علی پروین اسطوره فراموش نشدنی پرسپولیسی ها در 4 مهرماه 1324 به دنیا آمده و امسال با فرارسیدن چهارم مهرماه 66 ساله شده است.همیشه به خودم می گفتم یک رازی باید باشه که یک نفر به سلطان قرمزها تبدیل بشود ولی سلطان اندامهای بدنش به رنگ آبی باشد!

تازه با جشن تاسیس 66 سالگی باشگاه آبی پوشان تهرانی متوجه شدم که علی پروین هم 66 ساله شده و دقیقا سن ایشان برابر است با قدمت باشگاه رقیبش.آری علی پروین درست در روزی به دنیا آمده بود که باشگاه دوچرخه سواران که بعدها به تاج و استقلال تغییر نام پیدا کرد تاسیس شده بود.


 


 

شاید خداوند از خلق کردن این مخلوقات خود،حکمتی داشته و یکی از دلایل چشم آبی بودن سلطان،هم همین موضوع باشد.


خلاصه باز هم 66 سالگی تاسیس باشگاه استقلال و 66 سالگی سلطان چشم آبی قرمزها را تبریک عرض میکنم.


 

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:علی پروین,باشگاه استقلال,66 سالگی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عکسهای تیمی استقلال یادآور خاطرات نوجوانی

وقتی عکسهای تیمی استقلال در سالهای مختلف را در روزنامه استقلال جوان که به مناسبت 66 سالگی تاسیس باشگاه استقلال چاپ شده بود،دیدم؛یاد زمان نوجوانی خود افتادم.از پنج عکس تیمی آبی پوشان،عکس سوم و زمان انجام بازیهای این  تیم را خیلی دوست داشتم.عکسی که امیر قلعه نویی با حلقه گلی که در دست داشت و بازیکنانی مانند:حمیدبابازاده،مسعودغفوری اصل،عباس سرخاب،ایمان عالمی و ..... .یادمه آن سالی که استقلال در دسته سوم بازی میکرد،بازیهای استقلال و پرسپولیس را در یک روز برگزار می کردند.یکبار استقلال بازی اول بود و یک بار پرسپولیس.یعنی وقتی یک بلیط می خریدیم می توانستیم دو تا بازی را ببینیم.اصلا آن سالها و سالهای قبل و بعد آن هم تقریبا اینگونه بازیها را برگزار می کردند و حتی وقتی یکی از این دو تیم در شهرستان بازی داشتند از دیگر بازیهای لیگ به عنوان پیش بازی یکی از این دو تیم استفاده می کردند.منظور این بود که آن سالها با برو بچه های محله علاقمند به هرکدام از دو تیم همگی به استادیوم میرفتیم و بازیهای تیم محبوبمان را می دیدیم و در راه برگشت شروع به آنالیزهای تماشاگرگونه خود می کردیم.اگر یکی از دوتیم فرضا باخته بود و دیگر به برد رسیده بود هواداران تیم برنده برای بازنده ها کری می خواندند و .... .

 اما هیچ وقت رفاقتهایمان بهم نمیخورد و هفته بعد به عشق اینکه اینبار تیم بازنده جبران کند و  یا برنده به بردهایش ادامه دهد دوباره روز از نو و روزی از نو.آن زمان که وسیله شخصی نداشتیم همگی در ساعت خاصی در میدان محله قرار می گذاشتیم و با مینی بوس های که در وسط میدان آماده بودند تا تماشاگران را به استادیوم ببرند،به ورزشگاه می رفتیم.از پنجره های مینی بوس می توانستید هر دو پرچم  آبی و قرمز را که از آن بیرون زده بود را ببینید.یادش بخیر ....
خلاصه وقتی مصاحبه های بازیکنان بزرگ و پیشکسوت استقلال را در روزنامه استقلال جوان می خواندم،حرفهای صادق ورمرزیار بدجوری مرا به این حال و هوا برده بود.یاد روزهای افتادم که وقتی پرسپولیسی ها 6 تای 52 را به رخ ما استقلالی ها می کشیدند،بالافاصله ما هم از اینکه 7 ساله تیمشان نتوانسته بر تیم ما غلبه کند را به رخ شان می کشیدیم.68،69،70،71،72،73،74 و 7 ساله .......


یادش بخیر.ما این 7سال را فراموش کردیم،اما آنها هنوز افتخارشون 6 تای 52 است!


 
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:استقلال جوان,بازیهای دسته سوم,استقلال,عکس,تصاویر ورزشی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آقای استیلی؛اگر پرسپولیس می باخت چی؟

در خبرها داشتیم محمد نوری یک روز قبل از بازی با فجر سپاسی در خانه خود هنگام درست کرد کباب دچار سوختگی دست و پا شده بود و وقتی به حمید استیلی خبر میدهد و سرمربی تیمش به وی اجازه میدهد که در بازی با فجر در خانه بماند و. تیم را همراهی نکند،محمد نوری اصرار می کند بخاطر اتفاقات بعد از دربی و حاشیه های که به دلیل خراب کردن پنالتی در این بازی برایش بوجود آمده بود همراه تیم به شیراز برود و در بازی نیز شرکت کند.
بعد از این وقوع این جریانات و بازی کردن نوری در این بازی،در پایان بازی محمد نوری سوختگی های پای خود را به دوربین های تلویزیونی نشان داد و اتفاقاتی که برایش بوقوع پیوسته بود را برای هواداران تیم پرسپولیس توضیح داد و دلیل مهم این کارش را تعصب داشتن به تیم خود و هوادارانش اعلام کرد.
حال می خواهم به طرف دیگر قضیه بپردازم.اگر بر فرضز مثال بازی با همان نتیجه مساوی و یا باخت به پایان می رسید،آیا محمد نوری بازهم این اتفاقی که برایش افتاده بود را رسانه ای می کرد؟

آیا اگر تیم پرسپولیس این بازی را هم می باخت و هواداران این تیم و خبرنگاران متوجه این قضیه می شدند،به استیلی خرده نمی گرفتند چرا محمد نوری را با توجه به آسیب دیدگی اش در ترکیب تیم قرار داده است؟
آیا وضعیت استیلی از این ی که بود بدتر نمی شد؟!خدایی رفتار بعضی از مربیان ایرانی خیلی آماتور می باشد و بر پایه اصول حرفه ای مربیگری در فوتبال قدم بر نمی دارند!

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:محمد نوری,حمید استیلی,سوختگی دست و پا,اصول مربیگری, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

امیدوار رضایی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال استعفا داد!

 

ایامیدوار رضایی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پی انتقادهای صورت گرفته از انتخاب اعضای هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال صبح امروز با ارسال فکسی  از استعفای خود از حضور در هئیت مدیره باشگاه استقلال خبر داد.


ن استعفا که خطاب به محمد عباسی وزیر وزارت ورزش و جوانان است به شرح زیر است:

"برادر گرامی جناب آقای عباسی
وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان

با سلام و احترام
ضمن تشکر از حسن نظر جناب عالی نسبت به انتخاب بنده به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال ایران بدین وسیله آمادگی خود در جهت استعفا در این جایگاه را تقدیم می‌دارم.

بنده در طول 6 سال گذشته بارها به عنوان رئیس و عضو هیئت مدیره باشگاه مردمی و پر افتخار آسیا استقلال با کمک سایر دوستان در مدیریت کادر فنی بازیکنان و هواداران عزیز و شایسته چندین مقام قهرمانی لیگ برتر جام حذفی و نایب قهرمانی باشگاه‌های کشور و همچنین افتخار حضور و راه یابی به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردیم.

مردم و هواداران آگاه و صادق استقلال به خوبی به یاد دارند که در این مدت بارها شده بود مدیر عامل، سرمربی و یا هیئت مدیره با همه استعفا کرده و این تیم شایسته را با هواداران بی‌شمار تنها گذاشتند و بنده با تمام توان ایستادم تا با کمک سایر دوستان در باشگاه و حمایت هواداران استقلال به افتخارات فوق نائل آمد و همانگونه که مطلع هستید بنده چندین سال رئیس کمیسیون فرهنگی ورزش شورای عالی انقلاب فرهنگ و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک ایران و سوابق ورزشی از تیم‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی در شهرستان و تهران را داشته‌ام و در جهت حمایت ورزش کشور به ویژه فوتبال حداکثر توان خود را به کار بردم.

هر چند ورزش فوتبال یک ورزش با ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی فرهنگی، علمی، فنی و سیاسی و اقتصادی است نمی‌دانم چطور بعضی از رسانه‌ها و تلویزیون آقای ضرغامی در جهت گیری‌های خاص تخریب توهین، بداخلاقی و تهمت بدون محکمه عادلانه و با حضور متهم مسائل نادرستی را به عرصه اجتماعی جامعه می‌کشاند.

بنده حقیر ضمن قبول بسیاری از کوتاهی‌های خود نسبت به وظایف و نسبت به این مردم جواب این دوستان را به خدا واگذار می‌کنم باشد که در فرصت مناسب ناگفته‌های بسیاری که در دل دارم برای مردم عزیز بازگو نماییم. از آنجا که همیشه خود را هوادار و حامی ساده این تیم می‌دانم و آن را به هر پست و مقام دیگر باشگاه ترجیح می‌‌دهم و دوست ندارم دشمنان، حسودان و نااهلان برای این باشگاه به بهانه نام من در مدیریت و امور آن حاشیه سازی کنند و باشگاه استقلال قهرمان و صدر نشین را دچار مشکل و حاشیه نمایند به این دلیل چنین پیشنهادی را تقدیم می‌نمایم.

با تشکر
من الله توفیق
امیدوار رضایی"

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:استعفا,امیدوار رضایی,هیئت مدیره,انتقادات,نماینده مجلس,چند شغله, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

استقلال سومین باشگاه قاره کهن در قرن بیستم

استقلال سومین باشگاه قاره کهن در قرن بیستم
 
 

 

اوایل مهرماه مصادف است با تاسیس باشگاه استقلال؛ باشگاهی که ابتدا با نام دوچرخه‌‌‌سواران فعالیت خود را به‌عنوان قدیمی‌ترین باشگاه در کشورمان آغاز کرد. برخی معتقدند باشگاه استقلال در دوم مهرماه تاسیس شده و برخی هم می‌گویند این باشگاه چهارم مهرماه سال 1324 تاسیس شده است.

اوایل مهرماه مصادف است با تاسیس باشگاه استقلال؛ باشگاهی که ابتدا با نام دوچرخه‌‌‌سواران فعالیت خود را به‌عنوان قدیمی‌ترین باشگاه در کشورمان آغاز کرد. برخی معتقدند باشگاه استقلال در دوم مهرماه تاسیس شده و برخی هم می‌گویند این باشگاه چهارم مهرماه سال 1324 تاسیس شده است. 
به هر شکل تقارن این روزها با بنیانگذاری باشگاه استقلال باعث شد گذری بر اتفاقات مهم و افتخارات این باشگاه طی سال‌های اخیر داشته باشیم. آبی‌های پایتخت اکنون 66 ساله شده‌اند. بنیانگذار این باشگاه چند جوان نظامی بودند که در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت می‌کردند و ابتدا فقط به ورزش دوچرخه‌سواری می‌پرداختند که جادوی توپ گرد و زمین چمن و تیر دروازه‌های 7 متری این جوان‌ها را مجاب کرد تا تیم فوتبال دوچرخه‌‌‌سواران را تشکیل دهند.
باشگاه دوچرخه‌‌‌سواران از همان ابتدا پیراهن آبی را برای خود برگزید که این رنگ ماندگار تا به امروز به‌عنوان نماد اصلی باشگاه استقلال در میادین داخلی و بین‌المللی به حساب ‌آید. باشگاه دوچرخه ‌‌‌سواران که بعدها به نام تاج تغییر نام داد و موسس‌اش پرویز خسروان بود طی 30 سال فعالیت خود قبل از انقلاب قدرت اول قاره کهن محسوب می‌شد. باشگاه استقلال اما پس از انقلاب هم همواره حضوری مقتدرانه در رقابت‌های آسیایی داشت. آنها توانستند سال 1990 قهرمان آسیا بشوند. 2 نایب قهرمانی و 2 مقام سومی هم از جمله افتخارات قابل توجه باشگاه استقلال محسوب می‌شود.
بدترین اتفاق تاریخ در باشگاه استقلال به همان سال 1371 برمی‌گردد که این تیم به لیگ 3 سقوط کرد اما بهترین اتفاق تاریخ هم برای آبی‌ها وقتی رقم خورد که از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار به‌عنوان تیم سوم قاره کهن در قرن بیستم انتخاب شدند.


ادامه مطلب
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:استقلال,سالگرد تاسیس,عنواوین,افتخارات,باشگاههای آسیا, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

افتخار استقلالی ها دوباره همه را غافلگیر کرد

مجیدی برای تیم ملی 45 بازی انجام داده و موفق شده در این بازیها 10 بار گلزنی کند.

فرهاد مجیدی انصراف خود از حضور در تیم ملی را طی نامه ای به علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده است. در بخشی از این نامه آمده است:"با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 و عدم حضور احتمالی اینجانب در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌ام و حضور جوانان توانمند، جویای نام و مستعد در سطح اول فوتبال کشور، بدینوسیله علیرغم میل باطنی از ادامه حضور در تیم ملی عذرخواهی می‌کنم. حضور در تیم ملی و شاگردی استادی چون کارلوس کروش افتخاری است که همیشه در زندگی ورزشی‌ام ماندگار است.

   

بی شک جوانان با انگیزه‌ای چون کریم انصارفرد، میلاد میداوودی، سید ایمان موسوی، محمد نزهتی، میلاد زنیدپور و ... از اعتبار و آبروی فوتبال ایران عزیز دفاع خواهند کرد؛ جوانانی که شاید با حضور امثال مجیدی به سرنوشت بنده حقیر در گذشته دچار شده که در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شدم."

تحلیل:این کار فرهاد مجیدی را باید یک الگوی مناسب برای دیگر بازیکنان سن بالا واما ستاره دانست.

کاش علی دایی هم در زمان بازیگریش همچین طرز تفکری داشت و اجازه می داد بازیکنانی که با وجود وی در تیم ملی اجازه خودنمایی پیدا نمی کردند و به قولی به نسل سوخته مهاجمین تبدیل نمی شدند.بازیکنانی مانند؛همین فرهاد مجیدی،علی سامره،رضا عنایتی  و....

بازیکنانی که اگر دایی به فکر رکورد زنی خود در عرصه های گوناگون بازیهای بین المللی نبود! وفرصت بازی پیدا می کردند،شاید همانند خود دایی،علی دایی های دیگری در فوتبال ایران ظهور پیدا میکردند!؟

آفرین به تو آقا فرهاد؛

شما افتخار باشگاه استقلال هستید و مطمئن هستیم حتی اگر با پیراهن تیم ملی  مانند بازهای باشگاهی طنازی نکرده باشی،اما همچنان محبوب هواداران فوتبال ایران خواهید ماند و هروز نیز بر میزان این محبوبیت شما افزوده خواهد شد.به شخصه از اینکه شما کاپیتان تیم محبوب من هستی،افتخار میکنم و آرزو دارم حالا حالا در تیم مورد علاقه ام،باشید و به درخشش خود ادامه دهید و باعث و خوشحالی ما آبیدلان بشوید.

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:خداحافظی,فرهاد مجیدی,کروش,الگو,شاهکار, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کیانوش رحمتی بازیکن نامرئی استقلال

سلام.

استقلال بازی با سایپا را با تک گل مجتبی جباری به سود خود خاتمه داد .آبی پوشان مثل چند دیدار گذشته خود؛از آن صلابت همیشگی و بازی روان و زیبای که بعضا به نمایش می گذاشتند،چیزی دیده نمی شد.بازیکنان استقلال کارهای گروهی و تیمی خود را که در تمرینات بسیار روی آنها کار کرده بودند رابه دلیل فشار و پرسی که بازیکنان سایپا بر روی بازیکنان صاحب توپ وارد می کردند،نتوانستند در این دیدار به نمایش بگذارند.

ولی باید به نکته ی هم اشاره کنیم که جدا از ضعیف ظاهرشدن بازیکنان استقلال در فاز حمله ی و بازی رو به جلو و ناتوانی در کارهای هجومی،در دفاع بسیار خوب ظاهر شدن و دفاع تیمی استقلال در زمان حملات_ضد حملات بازیکنان سایپا_بسیار خوب عمل می کرد و اجازه به دست آوردن موقعیت های خطرناک را به تیم سایپا ندادند.

یکی از نکاتی که در این دیدار استقلالی ها نتوانستند در زمان حمله مثل همیشه درخشش داشته باشند،با فاصله بازی کردن آرش برهانی با مهاجم دیگر تیم یعنی فرهاد مجیدی بود.در مورد آرش همین نکته کافیست که بگوییم در نیمه اول شاید سه الی چهار باری صاحب توپ نشد و حتی نتوانست برای دیگر بازیکنان هم دسته اش موقعیت مناسب خلق کند.البته باید به یارگیری من تو من مرتضب ابراهیمی با وی و پیروز قربانی با فرهاد مجیدی اشاره کنیم که خیلی در این کم فروغی مهاجمین استقلال مثمر ثمر بود.

استقلال در این بازی متوجه شد که نبود هر کدام یک از هافبک های دفاعی تیمش در درون زمین،در میانه میدان ساختار شکننده تری نسبت به حضور هردوی آنها در زمین بازی خواهد داشت.در بازی با تراکتور وقتی آندو تیموریان را به علت سه اخطاره بودن در اختیار نداشتند،در جنگهای میانه میدان تاحدودی مغلوب بازیکنان میانی تیم تبریزی شدند و در این بازی هم چون کیانوش رحمتی سه کارته شده بود ونمی توانست تیمش را همراهی کند،فشار مضاعفی بر روی آندو تیموریان وارد شده بود وهمین تنهایی آندو در میانه میدان باعث شده بود که در برابر جنگهای تن به تن با بازیکنان سایپا یک مقدار به مشکل بر بخورد و در نتیجه بازیکنان جنگنده و خشن سایپا تا حدودی میانه زمین را مال خود بکنند.

یادم هست در ابتدای فصل و در زمان فصل نقل و انتقالات یک روز وقتی به سایت کانون هواداران استقلال رفته بودم و مشغول خواندن پیامهای هواداران نسبت به جذب بازیکنان مورد علاقه شان بودم،دو سه نفر از هواداران خطاب به کادرفنی و مدیریت باشگاه نوشته بودن که؛رضایت نامه کبانوش رحمتی را صادر کنند تا به تیم دیگری برود و همچنین چون آندو تیمریان در حال جذب شدن هست حتی فرزاد آشوبی را هم می توانند به تیم دیگری انتقال دهند و به جای آن کریم انصاری فرد و یا .....را جذب تیم کنند.از دلایل این نظرات هواداران در مورد کیانوش رحمتی،خطاهای پی در پی و پاس های اشتباهی بود که در فصل قبل در حین بازی در استقلال انجام می داده است.وقتی در جواب پیامهای این عزیزان نوشتم که اگر استقلال توانسته بود در فصل قبل رتبه دوم لیگ برتر را مال خود و در بازی با پرسپولیس رفت و برگشت پیروز شود،همین کیانوش رحمتی بوده است.

این درست که کیا در زمین خودی زیاد مرتکب خطا میشده و با این خطاها ممکن بوده موقعیتهای خطرناکی را به تیم حریف بر روی ضربات آزاد و ایستگاهی هدیه داده باشد،اما نباید از این مسئله به سادگی عبور کنیم که رحمتی به دلیل نوع پست و محل و نوع بازیش در درون زمین باید جنگنده و با انرژی بازی می کرده تا بتواند دراکثر توپهای اول میانه میدان تاثیر مستقیمی بگذارد.

کیانوش رحمتی در بیشتر بازیهای که برای استقلال کرده،بازی وی زیاد به چشم تماشاگران نمی آمده،اما تاثیری که بر روی بازی داشته واینکه اجازه نمی داده که بازیکنان حریف صاحب توپ شوند و فرصت بازی سازی را پیدا کنند؛توانسته بود کادر فنی را از عملکرد خود راضی نگه دارد.وقتی کیا در میانه میدان مامور خراب کردن بازی بازیکنان حریف میشد،این کار خود راادر بیشتر مواقع به نحو احسن انجام می داد و اجازه بازی سازی به هافبکهای طراح تیمهای مقابل استقلال را به سختی می داد.واقعا کیانوش بازیکن پر انرژی و دونده ای بوده و با دوندگی در سراسر خط میانی استقلال باعث میشد که بازیکنان با تکنیکی چون جباری،ایمان مبلعی و ... با فراغ بال بیشتری به وظایف اصلی خود بپردازند. 

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:کیانوش رحمتی,دونده,انرژی,هافبکهای میانی,سه اخطاره, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام. در این وبلاگ به مسائل فنی و حواشی روز فوتبال پرداخته میشود و نویسندگان آن با اعضا خود و دیگر بازدید کنندگان وب در مورد مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند..لذا از بازدید کنندگان محترم می خواهیم اگر بر خلاف نظرات و عقاید ما با مطالب نوشته شده اختلاف نظرب دارند آنها را ،برای بهبودی در روند نوشتن مطالب آینده در قسمت نظرات مرقوم کنند.. لازم به ذکر است که نویسندگان این وبلاگ به هیچ یک از گروهای خاص ورزشی،اداری و.... وابسته نبوده و فقط بصورت مستقل،نظرات و دیدگاه هایشان را در مورد رشته ورزشی فوتبال و حواشی آن به اشتراک می گذارند..

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب