بزرگترین پیروزی

بهترین نیستیم،اما بهترین ها ما را انتخاب می کنند

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


انتقاد دوباره از روزنامه خبر ورزشی

سلام


سال قبل چند روز مانده به اینکه استقلالی ها خود را آماده سفر به عربستان وبازی با تیم النصر بکنند،مجتبی جباری که یکی دو ماهی بود از بند مصدومیت رها شده بود و تقریبا به مرز آمادگی رسیده بود طی یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه خبر ورزشی شهر را بهم ریخت و شروع کرد به انتقاد کردن از باشگاه خودش و از کمبودها و کاستی های که در فوتبال ایران دیگر تبدیل به یک عرف شده است،صحبت کرد.از زمین و زمان ایراد گرفت و حتی به توپ های تمرینی استقلال هم رحم نکرد!
آن زمان که عضو باشگاه خوانندگان این روزنامه بودم! برای وبلاگ ذکر شده مطلبی نوشتم واشاره کردم به اینکه حتی اگر مجتبی جباری به درخواست خود با این روزنامه مصاحبه کرده و خودش نا خواسته تیم و شخص خودش را می خواسته به حاشیه بکشد؛مسئولان و روزنامه نگاران این رسانه پر مخاطب باید از تجربه خود استفاده می کردند و یا از خود جباری اجازه می گرفتند که مصاحبه انجام شده را بعد از بازی آسیایی استقلال چاپ بکنند و یا حداقل بخشی از مصاحبه تند وی را نزد خود به امانت نگه می داشتند تا استقلال از بازی آسیایی خود برگردد و بعد ....
اما روزنامه خبرورزشی نتنها این کار را نکرد،باکه مثلا بر حسب وظیف و رسالت روزنامه نگاری و رسانه ای خود یک مقدار این مصاحبه را با تیترهای جنجالی تر با شیطنتهای رسانه ای و فنی که مخصوص جذب کردن مخاطب می باشد،صحبتهای جباری را پر رنگ و لعاب تر به چاپ رساند.
اینکه این مجتبی جباری بوده که درخواست مصاحبه با این روزنامه را داشته و اینکه این روزنامه رسالت مطبوعاتی خود را انجام داده و ما استقلالیها نمی توانیم از آنها خرد بگیرم،حرفی نیست و کاملا بر اساس حرفه ای گریهای رسانه ای یک امر طبیعی بشمار می آمد!
ولی بنده و امثال بنده بر این اعتقاد بودن که وقتی رسانه پر مخاطب و مردمی به نام روزنامه خبر ورزشی دارای تیراژ بالای در بین رسانه های ورزشی می باشد و اینکه با توجه به تبلیغات و فروش این روزنامه در سراسر ایران،دیگر برای جنجال به پا کردن و یا یهم ریختن یک شهر و ایجاد حاشیه برای تیمی که قرار است برای کشورمان افتخار کسب کند یک مقدار به دور از منطق و انصاف بود که گردانندگان با تجربه و حرفه ای این روزنامه اقدام به انتشار صحبتهای جباری در آن مقطع حساس کنند.
خلاصه استقلال با توجه به تصمیم کادر فنی و تایید کمیته انضباطی و فنی تیم،مجتبی جباری را برای بازی با النصر عربستان از لیست بازیکنانی که قرار بود به این کشور سفر کنند خط زد و هم باعث آسیب دیدن تیم  در دیدار با النصر به دلیل محروم شاختن جباری شدند و هم اینکه مجتبی از زیارت خانه خدا محروم ساختند
نتیجه این فعل و انفعالات هم این شد که استقلال در این بازی با توجه به اینکه 1 بر 0 از تیم عربیستانی جلو افتاد ،اما به دلیل آنکه در مرکز میدان بازیکنی با خصوصیات جباری نداشت که بازی را اداره کند و به نفع استقلال بازی را برگرداند،بازی را با نتیجه مساوی  عوض کرد و شاید همین نتیجه باعث شد استقلال نتواند از گروه خود در نهایت صعود کند.
نکته : استقلال با توجه به مساوی در روز اول بازیها با تیم السد قطر در تهران حتما باید یکی از بازیهای خارج از کشور را با پیروزی یا با نتیجه پرگل تری مساوی می کرد تا بتواند با توجه به بازیهای خانگی خود که باید به برد دست می یافت و بازی که در ازبکستان و قطر داشت و از آن دو بازی هم حداقل دو امتیاز بدست می آورد_که یک مساوی و یک باخت نصیبش شد_ به مرحله بعد صعود می کرد.


حال از این همه حاشیه نویسی وفلاش بک به سال قبل می خواهم به چه برسم!؟

اینکه صعود نکردن استقلال به دور بعد بازیهای باشگاههای آسیا نه ارتباط مستقین به نبود مجتبی جباری داشت و نه مصاحبه چاپ شده خبرورزشی کاملا درست است و منطقی نیست که این ناکامی را بر گردن موارد ذکر شده در سطرهای بالا انداخت!
اما در برنامه نود وقتی جباری از بعضی افرادی که در رسانه ها کار می کنند وعنوان میکند که آنها هرچه دوست دارند از جانب بازیکنان می نویسند و کاری هم نمیشود کرد؛باعث رنجش روزنامه نگاران و مسئولان این روزنامه شده و آنها در جواب حرفهای جباری در برنامه نود طی یک مقاله ای عنوان می کنند که تقصیر ما بوده که مصاحبه های جباری را در بهترین صفحه روزنامه کار کردیم و باعث شدیم حرفهای خود را به گوش مردم و مسئولان روزنامه برساند.
حالا باید به عوامل این روزنامه پر مخاطب گفت:یادتان است چطور برای اینکه روزنامه خود را با وجود اینکه هم پر مخاطب می باشد و از تیراژ بالای برخوردار است را با کار کردن مصاحبه جباری،به اوج قله مطبوعاتی کشور بردید و با جنجالی که به پا کردید بد جوری برسر زبان های صحبتهای مجتبی و انتقاداتش را انداختید؟یادتان است که بیژن کوشکی هم بخاطر حمایت از مجتبی و که در مصاحبه اش از وی حمایت کرده بود را مقابل باشگاه خودش قرار دادید و باعث اخراج وی هم شدید!؟
حالا که جباری شما و امثالهم را مقصر بعضی از مشکلات موجود در فوتبال و باشگاه استقلال دانسته چرا به ناراحت شدید؟
شما نا خواسته و به دلیل فروش بیشتر یا هر عامل دیگری ،دل بسیاری از استقلالیها را شکستید و باعث شرمنده گی فوتبال ایران در اسیا در بازی مذکور شدید!
حالا ناراحت شدید که جباری در مصاحبه خود بصورت کلی نامی از افرادی را برده که در رسانه ها مشغول بکار هستند!؟پس هواداران استقلال،به خاطر جگر سوخته شده خود باید از چه کسانی  ناراحت باشند و به آنها اعتراض کنند؟


نتیجه اول :این مثل قدیمی ها را باید با آب طلا بنویسند و سر در روزنامه شان بزنند:

                   ""روزی که جیک جیک مستونت بود،فکر زمستونت بود....."" 

شمای که تا قبل از دربی می نوشتید استقلال کهکشانی،فقط کهکشانی می برد و از بازی خوب و زیبا در این تیم خبری نیست!یا اینکه در سال قبل آنقدر پرویز مظلومی را بخاطر بدست آوردن مقام دومی لیگ کوبیدید و با نوشتن مطالب تحلیلی و بعضا فنی به وی بارها گفتید استقلالی ها شما را نمی خواهند و استقلال نیاز به مربی ترسو ندارد،چرا حالا برای مظلومی جشن تولد می گیرید و وی را مربی خوب و با دانش معرفی می کنید؟
شمای که با سرگروهی فرهاد اشراقی و آقای همدانی می نوشتید آقای مظلومی همین الان از استقلال برو و یا اینکه حاضرید بنویسید و امضا کنید که استقلال با مظلومی به قهقهرا می رسد و آینده ای ندارد،چرا حالا که دربی را دوباره برده ،وی را از فرش به عرش برده اید و ایشان را مربی کارکشته و به قولی اینکاره به مردم نشان می دهید؟
آیا مظلومی در مدت زمانی یکی دو ماه می توانسته بر تجربیات و دانش خود اضافه کند که اینقدر تغییر کرده و ....... یا اینکه بخاطر جذب بازیکنان خوب و ستاره است که چند نتیجه خوب بدست آورده است؟
یادتان است پارسال که مثلا بخاطر دل هواداران استقلال نوشتید:بخاطر طرفداران و مخاطب استقلالی روزنامه خود از
حاج اقا فتح الله زاده می خواهید به مظلومی هم فرصت سه ساله بدهد!؟شما هم یخاطر ما صبر می کنید تا تیم مورد نظر قول داده شده توسط پرویزخان را ببینید!؟اما بنده با نوشتن مطلبی به دبیر تحریریه شما اشاره کردم به اینکه شما به هیچ عنوان بر سر قول و قرارهای حمایتی خود نمی مانید و با اولین نتیجه نامطلوب کادر فنی استقلال وی را در انتقادات خرد کننده و مثلا منصفانه خود خرد می کنید!؟دیدید من هوادار ساده و جوان و بی تجربه درست گفته بودم و شما بعد از باخت استقلال به تراکتور چگونه وی را مورد حمله انتقادات بی رحمانه خود قرار دادید؟یا اینکه وقتی در کنفراس مطبوعاتی بعد از بازی با تراکتور وقتی مظلومی اعلام کرد100% دربی را خواهد برد با تمسخر تیترش کردید و نوشتید مظلومی قول دادنش گل کرده و بعد از دادن اجباری قول قهرمانی  حالا بعد باخت به امیر قلعه نویی نوید برد 100% دربی را می دهد!؟
جالب است شما بعد از کلی تعربف و تمجید از مظلومی بعد از دربی حالا گیر دادید به آن 500 هزار تومان کادوی جشن تولد حاجی به ایشان!
نمی دانیم ما از ابتدا روزنامه مورد مطالعه خود را اشتباه انتخاب کردیم و یا اینکه رویه و رویکرد مدیران این رسانه با چند سال قبل خود تغییر کرده و با استقلای های جدا از ژنرال کمی نا مهربان تر از بقیه رفتار می کنید؟

همچنین خدا را شاکریم که علی دایی در تیم پرسپولیس نیست که تمام عوامل روزنامه دربست در اختیار تهیه و کار کردن خبرهای مربوط به وی باشیم!و باز صد هزار بار شاکریم که علی دایی در روزی که استقلال دربی را برده بود،تیمش مساوی کرده بود وگرنه بجای تیتر 7 و 8 خود از شماره 10 علی دایی در زمان بازیگریش تیتر یک می زدید و در گوشه تیتر روی جلد همانند قهرمانی سپاهان یک کادر کوچکی اختصاص می دادید به دربی 71!

نتیجه دوم: اینکه روزنامه خبر ورزشی زیاد مورد انتقاد بنده قرار میگیرد ،به دلیل آن نیست که ما استقلالی ها داریم از این نوع رفتار و نوشته هایشان آتش میگیریم ومی سوزیم!بلکه این روزنامه به جز این دو سه سال اخیر در نزد ما هواداران و کلا فوتبالی ها به عنوان یک مرجع  شناخته می شده و بیشتر مردم برای استاد صحبتهای خود در مورد فوتبال از این روزنامه کمک می گرفتند و بنده هم جز همین دست از مردم بودم و به دلیل عادت و تعصب داشتن به این روزنامه اینقدر از رفتارهای چند گانه این روزنامه دلخور و ناراحتم.اما ظاهرا تا تعدا فروش این رسانه پایین تر از اینی که هست نرسد و برگشتی هایشان هر روز بیشتر از پیش نشود به این نتیجه نمی رسند که رویه غلطی را در پیش گرفتنه اند.

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 1 / 7 / 1390برچسب:انتقاد-روزنامه خبرورزشی-امیر خادم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وقتی شهاب گردان برای رسیدن به مقصد پیک موتوری می گیرد!

دروازه بان ذوب آهن در سفر اخیرش به مشهد مقدس برای اینکه زودتر به حرم امام رضا(ع)برسد مجبور شد مسیر را با یک پیک موتوری طی کند.

                             

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 16 / 4 / 1390برچسب:شهاب گردان,رسیدن به مقصد, پیک موتوری,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ماه مبارک رمضان

عکس های خفن

حلول ماه رضان بر تمام مسلمانان مبارک

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 10 / 10 / 1388برچسب:ماه مبارک رمضان,مناسبتی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

روزنامه استقلال جوان 16 شهریور 92

http://www.vip.irfreeup.com/do.php?img=20236

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 15 / 6 / 1387برچسب:رسانه ها,مطبوعات ورزشی,روزنامه استقلال جوان, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

و .... به پنجشنبه و جمعه آخر سال رسیدیم

میـرسد روزی که بی هم میشویـم
یک به یک از جمع هم کم میشویم

میرسد روزی که ما در خاطـرات
مـوجـب خنـدیـدن و غــم میشویــم

گـاه گاهـــی یــاد ما کن ای رفیــق
میشـود روزی که بــی هم میشویـم

به یاد تمامی عزیزانی که هجرت کرده اند، فاتحه ای بخوانیم

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 23 / 12 / 1386برچسب:آخرین هفته سال 91,یادی از اسیران خاک, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مشاهده دربی بی کیفیت در جای نامناسب!
عکس

حیف وقتی که برای دیدن این دربی هدر داده شد!


ادامه مطلب
نويسنده: امیر خادم تاريخ: 4 / 6 / 1386برچسب:لیگ دوازدهم,دربی75,امیر خادم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

روزنامه استقلال جوان 2 شهریور 91

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 2 / 6 / 1386برچسب:روزنامه استقلال جوان,ورزش3, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کسب دومين‌مدال طلاي‌المپيک ايران توسط نوروزي

روز دوم رقابت‌هاي کشتي فرنگي المپيک 2012 لندن با برگزاري مسابقات 3 وزن دوم پيگيري شد که در وزن 60 کيلو اميد نوروزي پس از پيروزي در مراحل مقدماتي مقابل کشتي‌گيراني از چين، بلغارستان، قزاقستان و ژاپن به فينال راه يافت.
نوروزي در ديدار نهايي در 2 تايم و با نتايج مشابه (يک بر صفر) مقابل ريواز لاشخي، قهرمان 2011 اروپا، از گرجستان به پيروزي رسيد و دومين مدال طلاي تاريخ کشتي فرنگي و دومين نشان طلاي کاروان ورزشي ايران را به ارمغان آورد.
نماينده کشورمان که در دور نخست مقابل جيانگ شنگ، نفر پنجم بازي‌هاي المپيک 2008 پکن از چين به پيروزي رسيده بود در دور دوم هم برابر آنگلوف، نفر سوم جهاني 2011 از بلغارستان به برتري رسيد. نوروزي در دور سوم و مرحله يک‌چهارم نهايي هم علمت کبيسپايف، دارنده 2 مدال قهرماني جهان (نقره 2011 و برنز 2010) از قزاقستان که عنوان اول مسابقات قهرماني آسيا در سال 2011 را هم يدک مي‌کشد را شکست داد. نوروزي در نيمه‌نهايي هم در 2 تايم و با نتايج (يک بر صفر) و (يک بر صفر) ماتسوموتو از ژاپن را شکست داد و فيناليست شده بود.

پيش از اين حميد سوريان شب گذشته در وزن 55 کيلوگرم نخستين مدال طلاي تاريخ کشتي فرنگي را براي ايران به ارمغان آورده بود.

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 17 / 5 / 1386برچسب:المپیک,مدال,کشتی,نوروزی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اولین مدال کشتی فرنگی المپیک بعد از 40 سال

 

کسب مدال طلای حمید سوربان مرد طلایی کشتی فرنگی ایران

بر تمام ایرانیان سرافراز مبارک باد

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 15 / 5 / 1386برچسب:المپیک,مدال,کشتی,سوریان, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نیمه ماه رمضان

السلام و علیک یا امام حسن مجتبی(ع)

 میلاد خجسته  کریم اهل بیت بر تمام عاشقان و شیعیان علی(ع) مبارک باد.

نويسنده: امیر خادم تاريخ: 13 / 5 / 1386برچسب:تبریک,امام حسن مجتبی(ع), موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام. در این وبلاگ به مسائل فنی و حواشی روز فوتبال پرداخته میشود و نویسندگان آن با اعضا خود و دیگر بازدید کنندگان وب در مورد مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند..لذا از بازدید کنندگان محترم می خواهیم اگر بر خلاف نظرات و عقاید ما با مطالب نوشته شده اختلاف نظرب دارند آنها را ،برای بهبودی در روند نوشتن مطالب آینده در قسمت نظرات مرقوم کنند.. لازم به ذکر است که نویسندگان این وبلاگ به هیچ یک از گروهای خاص ورزشی،اداری و.... وابسته نبوده و فقط بصورت مستقل،نظرات و دیدگاه هایشان را در مورد رشته ورزشی فوتبال و حواشی آن به اشتراک می گذارند..

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب